راهنمای دفتر ثبت در سامانه جامع مدیریت مراکز
راهنمای استفاده از دفتر ثبت
در قسمت دفتر ثبت کتابها میتوانید لیست کلیه کتابهای ثبت شده در مرکز مورد نظر را مشاهده نمایید.
- پس از ورود به سامانه جامع مراکز ابتدا از لیست سمت راست روی گزینه دفتر ثبت کلیک کنید . در کادر بالای صفحه (لیست دفتر ثبت کتاب) میتوانید اطلاعاتی مانند موجودی کتاب، وضعیت امانت، نوع کتاب و دیگر اطلاعات کتابها را جستجو کنید .
- برای افزودن کتاب جدید در دفتر ثبت کتاب، در قسمت بالا سمت چپ روی + کلیک کنید. در پنجره باز شده عنوان کتاب یا کد کتاب را جستجو کنید.
- پس از جستجو و انتخاب کتاب مورد نظر به تعداد نسخههای موجود با زدن دکمه رکورد ایجاد کنید و سپس روی دکمه ثبت اطلاعات کلیک کنید.
نکته: از منوی کشویی مقابل هر رکورد میتوانید اطلاعاتی مانند نوع کتاب (مرجع، گنجینه، و عادی) و در قسمت وضعیت کتاب (موجود، مرجوعی، گمشده،اوراقی، مفقودی، حذفی و باطله) بودن کتابها را مشخص کرد.
- برای ویرایش اطلاعات کتابهای موجود، در صفحه لیست دفتر ثبت کتاب پس از جستجوی کتاب مورد نظر از قسمت عملیات روی ایکن کلیک کنید و در پنجره باز شده اطلاعاتی مانند نوع کتاب و وضعیت کتاب را ویرایش کنید.
نکته: در این قسمت علاوه بر ویرایش اطلاعات (نوع کتاب – وضعیت کتاب) میتوانید شناسنامه کتاب را مشاهده کنید.
نکته: در صورت ثبت اشتباه کتاب و نیاز به حذف آن از ادمین استان کمک بگیرید. لازم به ذکر است که حتما دقت فرمایید که کتاب مورد نظر امانت داده نشده باشد.
سوالات متداول
- اگر بین اطلاعات کتاب و اطلاعات درج شده در بانک کتاب مغایرت وجود داشته باشد باید به چه کسی اطلاع بدهم ؟
در این مواقع باید موارد مغایرت را به رابط فرهنگی استان خود منتقل نمایید تا بررسی لازم را انجام دهند.
- اگر در دفتر ثبت کتابی را به اشتباه ثبت کنم چطور میتوان حذف کرد ؟
برای حذف کتاب هایی که در دفتر ثبت به اشتباه ثبت شده اند باید به ادمین استان و یا رابط فرهنگی استان خود اطلاع دهید تا کتاب مورد نظر حذف شود. لطفا به این نکته توجه فرمایید که کتاب امانت داده نشده باشد.
- چطور می توانم تعداد و لیست کتابهای موجود در مرکز را داشته باشم ؟
برای بدست آوردن لیست و تعداد کتابهای به ثبت رسیده در مرکز تنها کافیست در دفتر ثبت، فیلتر نوع کتاب را بر روی گنجینه قرار دهید.