راهنمای ثبت عضویت جدید در سامانه جامع مدیریت مراکز
راهنمای عضویت اعضا
عضویت متقاضیان در مراکز کانون به دو صورت انجام میشود:
ثبت نام اولیه از طریق سامانه جامع مراکز – ثبت نام توسط مربیان مراکز
1- ثبت نام اولیه از طریق سامانه جامع مراکز
برای ثبت نام از طریق سامانه جامع مراکز ابتدا وارد سایت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به آدرس kpf.ir شوید، سپس دکمه ثبت نام را بزنید.
سپس وارد سایت sso.kpf.ir شده سپس روی گزینه ثبت نام اولیه کلیک کنید.
در صفحه باز شده اطلاعات هویتی و شناسنامهای فرد متقاضی عضویت را وارد کنید. دقت کنید که کد ملی / کد اتباع فرد به درستی وارد شود. در قسمت شماره همراه، شمارهی فرد متقاضی عضویت یا یکی از والدین را وارد کنید. پس از تکمیل اطلاعات، پیامکی حاوی نام کاربری و کلمه عبور برای شماره همراه وارد شده، ارسال خواهد شد. با نام کاربری و کلمه عبور ارسالی عضو جدید میتواند وارد سامانه جامع مراکز شود. عضو جدید پس از ورود باید نسبت به تکمیل اطلاعات و پرداخت حق عضویت خود اقدام نماید.
نکته: در هنگام انتخاب استان و نام مرکز دقت فرمایید.
نکته: پس از ثبت نام و تکمیل اطلاعات و پرداخت حق عضویت، عضو باید جهت احراز هویت به مرکز انتخابی خود مراجعه نماید.
نکته: در صورتی که قبلاً ثبت نام اولیه انجام شده و کلمه عبور خود را فراموش کردهاید میتوانید با وارد کردن کدملی و موبایلی که برای ثبت نام قبلاً وارد نمودید، اقدام به بازیابی کلمه عبور نمایید.
2 – ثبت نام توسط مربیان مراکز
- ابتدا وارد سایت sso.kpf.ir شده، سپس وارد بخش سامانه جامع مدیریت مراکز شوید.
- از لیست سمت راست صفحه وارد بخش لیست اعضاء شده، سپس در بالای صفحه سمت چپ گزینه + را انتخاب کنید.
- در پنجره باز شده اطلاعات شناسنامهای متقاضی عضویت را برای افزودن عضو جدید وارد کنید.
نکته: تکمیل کلیه اطلاعات ستارهدار الزامی است.
- پس از انتخاب ملیت بخش کد ملی فعال خواهد شد که میبایست نسبت به بررسی کد ملی فرد متقاضی عضویت حتما اقدام کنید.
- پس از بررسی کد ملی در صورتی که فرد قبلاً در یکی از مراکز کانون عضو شده باشد پیغامی مبنی بر عضویت فرد در مرکزی دیگر نمایش داده خواهد شد.
نکته: در صورت نیاز به تغییر مرکز و یا استان اعضاء حتما با آدمین استان و کارشناس فرهنگی استان موضوع را مطرح کنید.
نکته : اگر عضوی دارای نیاز ویژه است حتما گزینه عضو دارای نیاز ویژه است را فعال کنید . با فعال شدن این گزینه در قسمت تخفیفها میزان تخفیف تعلق گرفته به فرد درج خواهد شد.
- پس از مشخص شدن مقدار تخفیف، از منوی کشویی نحوه پرداخت گزینه مستقیم را انتخاب کنید دکمه ثبت اطلاعات را بزنید و وارد صفحه درگاه پرداخت بانکی شوید.
نکته: در درگاه پرداخت حق عضویت در صورت مواجه شدن با هر گونه مشکلی به هیچ عنوان از گزینه back استفاده نکنید حتما دکمه انصراف را بزنید.
- جهت تکمیل مراحل پرداخت حتما بر روی دکمه تکمیل فرآیند خرید کلیک کنید.
- پس از انجام تراکنش بانکی منتظر نمایش صفحه پرداخت موفق بمانید. در صورت تمایل میتوانید از رسید پرداخت پرینت بگیرید.
- در قسمت لیست اعضاء از منوی کشویی وضعیت عضویت، میتوانید وضعیت عضویت اعضاء را چک کنید.
- با انتخاب گزینه فعال لیست اعضائ فعال مرکز نمایش داده میشود.
- با انتخاب گزینه غیرفعال لیست اعضائ غیرفعال مرکز نمایش داده میشود.
- با انتخاب گزینه در انتظار پرداخت لیست اعضائ مرکز که هنوز اقدام به پرداخت حق عضویت نکردهاند، نمایش داده میشود.
- با انتخاب گزینه در انتظار تایید مربی لیست اعضائ مرکز که هنوز توسط مربی مرکز احراز هویت نشدهاند، نمایش داده میشود.
- با انتخاب گزینه نیاز به تمدید، لیست اعضائ مرکز که عضویت آنها رو به اتمام است نمایش داده میشود.
- با انتخاب گزینه در انتظار پرداخت لیست اعضایی که هنوز اقدام به پرداخت حق عضویت نکردهاند را مشاهده میکنید. برای پرداخت حق عضویت ایکن $ را انتخاب کنید.
- با انتخاب گزینه در انتظار تایید مربی لیست اعضایی نمایش داده خواهد شد که از طریق ثبت نام اولیه اقدام به ثبت نام و پرداخت حق عضویت نمودهاند. برای تایید ثبت نام این افراد از گزینه تغییر وضعیت به فعال استفاده کنید.
- با انتخاب گزینه نیاز به تمدید، لیست اعضایی نمایش داده خواهد شد که عضویت آنها به زودی پایان خواهد یافت. برای تمدید عضویت این افراد از گزینه تمدید عضویت استفاده نمایید .
سوالات متداول
- اگر برای ورود به sso.kpf.ir پسوردم رو فراموش کردم و یا با خطای نام کاربری / رمز عبور اشتباه است مواجه شدم چه کار کنم ؟
درصورت فراموشی رمز عبور و یا مواجه شدن با خطای نام کاربری و یا رمز عبور اشتباه است باید بازیابی رمز عبور انجام دهید . بنابراین بر روی گزینه بازیابی رمز عبور کلیک کرده و در صفحه وارد شده نام کاربری خود (کدپرسنلی و یا کدملی) و شماره تماس خود را وارد کنید. در این مرحله یک پیامک حاوی رمز عبور برای شما ارسال می شود که با زدن نام کاربری و رمز عبور پیامک شده می توانید لاگین کنید.
درصورتیکه با زدن نام کاربری و شماره تماس با خطای شماره تماس یافت نشد مواجه شدید به نکات زیر توجه فرمایید :
- یک بار کدملی و یک بار کدپرسنلی را به عنوان نام کاربری وارد نمایید و اقدام به بازیابی کنید.
- امکان دارد شماره تماسی که در سامانه برای شما ثبت شده با 98 شروع شده باشد و به این دلیل است که شماره شما یافت نمی شود. به ادمین استان خود اطلاع دهید تا شماره تماس شما را اصلاح نمایند.
- اگر با بررسی همه موارد بالا باز هم موفق به لاگین نشدید از طریق گروه بله و یا از طریق ادمین استانی خود مورد را به فناوری اطلاعات، اطلاع دهید.
همچنین لطفا دقت فرمایید تحت هیچ شرایطی از طریق پنجره دولت اقدام به ورود نفرمایید.
- آیا امکان ثبت عضویت توسط عضو وجود دارد ؟
بله اعضا از دو روش می توانند در سامانه جامع مراکز عضو شوند:
- با مراجعه به سایت sso.kpf.ir و زدن گزینه ثبت نام اولیه وارد صفحه ثبت نام اولیه می شوند. پس از تکمیل اطلاعات و زدن گزینه ثبت نام وارد صفحه تکمیل ثبت نام می شوند در این مرحله باید به سامانه جامع مدیریت مراکز وارد شوند و ثبت نام خود را تکمیل نمایید و در مرحله آخر با پرداخت شهریه عضویت خود را فعال نمایید.
- با مراجعه به مرکز مراحل ثبت نام برای اعضا انجام شود.
- برای انتقال عضو از مرکز خود به مراکز دیگر چه باید کرد ؟
جهت انتقال اعضا از مرکز خود به مرکز دیگر دو حالت وجود دارد:
- اگر قصد انتقال عضو بین مراکز استان خود را دارید به ادمین استان اطلاع دهید. انتقال بین مراکز استان توسط ادمین استان انجام می شود.
- اگر قصد انتقال عضو بین مراکز استانهای دیگر را دارید باید به ادمین استان اطلاع دهید تا ادمین پس از پیگیری از رابط فرهنگی و کسب مجوز انتقال عضو، مورد را با فناوری اطلاعات جهت انتقال مطرح نماید.
- عضو ثبت نام شده در مرکز را جستجو می کنم ولی یافت نمی شود.
در چنین مواردی باید به نکات زیر توجه کنید:
- در بعضی موارد اعضا ثبت نام اولیه را انجام داده اند و پیامک تکمیل ثبت نام برای عضو ارسال شده ولی ثبت نام خود را تکمیل نکرده اند و نام مرکز و استان خود را انتخاب نکرده اند در این شرایط نام عضو در لیست اعضای مرکز نمایش داده نمی شود. در چنین شرایطی تنها کافی است وارد پنل عضو شوید و تکمیل ثبت نام نمایید تا در لیست اعضای مرکز نمایش داده شود.
- عضوی که در جستجوی آن هستید در مرکز دیگری ثبت نام کرده و به همین دلیل در لیست اعضای مرکز شما نمایش داده نمیشود. در این شرایط تنها کافیست در قسمت + لیست اعضا بعد از انتخاب ملیت، کدملی عضو را وارد کرده و بررسی کدملی را بزنید اگر عضو مرکز دیگری باشد در پیغامی به شما اطلاع می دهد و میتوانید اقدامات لازم بعدی را انجام دهید.
- مربی و یا مربی مسئول دارای چند مرکز تحت اختیار است بنابراین در این حالت باید مرکز خود را تغییر دهید و مجدد جستجو نمایید.
- چطور می توان کلمه عبور را تغییر داد ؟
به منظور تغییر کلمه عبور از دو طریق میتوانید این تغییر را انجام بدهید:
- در صفحه خوش آمد sso.kpf.ir میتوانید باز زدن گزینه تغییر کلمه عبور، کلمه عبور جدید خود را ایجاد نمایید.
- پس از ورود به سامانه جامع مدیریت مراکز، از طریق بخش پروفایل میتوانید کلمه عبور خود را تغییر دهید.
- برای تمدید پیش از موعد اعضا باید چه کنم ؟
تنها کافیست در لیست اعضا فیلتر وضعیت عضویت را بر روی نیاز به تمدید قرار دهید تا اعضایی که یک ماه تا اتمام عضویت ایشان باقی مانده را نمایش دهد. در این حالت میتوانید با زدن گزینه تمدید عضویت، پس از انجام مراحل پرداخت عضو فعال میشود.
- چطور اعضایی که پرداخت ناموفق داشتند را پیدا کنم و خودم پرداخت را انجام بدم ؟
می توانید با مراجعه به بخش لیست اعضا و فیلتر وضعیت عضویت برروی در انتظار پرداخت، افرادی که پرداخت ناموفق داشتند و یا در زمان ثبت نام اقدام به پرداخت نکردهاند را مشاهده نمایید و در این مرحله با زدن بر روی علامت $ وارد درگاه پرداخت خواهید شد.
- چطور می توانم بفهمم عضوی که مراجعه کرده عضو کدوم مرکز بوده است ؟
تنها کافیست در قسمت + لیست اعضا بعد از انتخاب ملیت، کدملی عضو را وارد کرده و بررسی کدملی را بزنید اگر عضو مرکز دیگری باشد در پیغامی به شما اطلاع میدهد و میتوانید اقدامات لازم بعدی را انجام دهید.